Novosti
Za Geely su mnogi u Europi čuli tek 2010., kada je kineski koncern osnovan 1986. kupio Volvo. Za letimične pratitelje zbivanja u autoindustriji to je bila prvorazredna senzacija, a nije nedostajalo niti zlih komentara u kojima se više ili manje predviđao krah švedske tvrtke. No, Geely ne da nije upropastio Volvo, nego mu je prvo dao spasonosnu financijsku injekciju, a zatim i mudro dopustio samostalan tehnološki razvoj. Sada od ovakve strategije itekako profitira cijeli koncern Geely Holding, čija je sastavnica i Geely Auto (uz već spomenuti Volvo, ali i Polestar, Smart, Lotus...). Između ostaloga, koristeći motore razvijene u razvojnom središtu Volva u Göteborgu. Upravo je, to, naime, slučaj i s Atlasom Pro, kompaktnim SUV modelom dugačkim 4,54, širokim 1,83 i visokim 1,71 metar, prvim u ponudi nakon što su se auti kineske tvrtke krajem 2023. počeli prodavati u Hrvatskoj. Masivan, čak iznenađujuće čvrsto izrađen SUV, ponuđen je samo s jednom, ali vrijednom motorizacijom – riječ je o trocilindarskom turbobenzincu 1.5 s izravnim ubrizgavanjem goriva, koji uz pomoć blagohibridnog 48-voltnog sustava razvija 177 KS i 255 Nm. Prvi put ovaj motor korišten je u Volvu XC 40, a sad, eto, s njim dolazi i Geely Atlas Pro, što će mu sigurno biti jak i dobrodošao adut u borbi s mnogobrojnom konkurencijom koju redom čine etablirani modeli poput Nissan Qashqaija, Hyundai Tucsona, Volkswagen Tiguana, Kije Sportage, Škode Karoq...
Ništa manje važno, čini se da mu je adut i sama pojava - kineski SUV presvučen crnim metalik lakom na cesti djeluje statusno i nudi dozu prestiža, čemu pridonosi i jednostavan, a efektan dizajn, lišen kerefeka koji bi se dijelu vozača možda jako sviđali, a drugima bili odbojni. Dakle, kod dizajna se igralo na sigurno, što uopće nije loš potez. Uz serijske alu naplatke od 18 cola, eleganciji pridonose kromirani ukrasi na karoseriji, monokromatski logo na prednjoj masci, kao i skladan stražnji dio ušminkan uskim, široko razvučenim svjetlima i manjim spojlerom. Više od toga, međutim, u vožnji znače učinkoviti LED reflektori s mogućnošću automatskog prebacivanja s dugog na kratko svjetlo, spremni pretvoriti noć u dan.
Kako je tu riječ o pedantno izrađenom automobilu da se naslutiti već po uvjerljivom, konkretnom zvuku pri zatvaranju vrata, a konačna potvrda dolazi čim se sjedne za upravljač. Vozača dočekuju podatna, kožom prekrivena sjedala, masivni središnji naslon s dva kromirana rukohvata koji neće zaškripati niti ako se na njih poželite nasloniti punom težinom, lijepo izrađena prednja armatura koja na bitnim dijelovima ne nudi samo mekanu plastiku, već je djelomično presvučena kožom...
Uglavnom, u što god gledate, to će ukazivati da se izradi pristupilo s izuzetnom pažnjom. Naravno, dojmu pridonosi raskošna prostranost u oba reda sjedenja (podbacuje jedino prtljažnik, sa skromnih 378 litara), ali i hrpa dostupne serijske opreme u jedinoj ponuđenoj izvedbi, nimalo slučajno nazvanoj Flagship. Popis opreme, naime, nije samo dugačak, nego je i sadržajan, pa vozač može računati na hrpu raznoraznih pomagala u vožnji. Uz digitalnu instrumentnu ploču nalazi se i središnji, prilično raskošni, ali malo niže nego što bismo htjeli smješten središnji zaslon multimedije od 12,3 inča s lijepom grafikom, preko kojega se upravlja nizom funkcija, od ventilacije i glazbenog sustava do grijanja prednjih sjedala i ambijentalnog osvjetljenja.
Uz aplikaciju EasyCon omogućuje i zrcalni prikaz pametnog telefona, a preko njega se namještaju i razne prilagodbe, među kojima ima i onih više ili manje nepotrebnih. Primjerice, išlo se toliko daleko da je ponuđena i mogućnost da svako zaključavanje automobila uz svjetlosni prati i zvučni, prilično glasni signal na tragu onoga koji ispuštaju automobilske trube... Ne trebamo niti reći da su nas susjedi gledali prilično namrgođeno dok to nismo uspjeli isključiti. Ima, međutim, i jako korisnih stvari - uz parkirne senzore dobiva se i kamera koja pokriva svih 360 stupnjeva oko automobila, s mogućnošću zasebnog prikaza svake od njih i u 3D varijanti.
U vožnji dobro dođe i adaptivni tempomat, koji pomoću pet kamera i osam senzora precizno održava razmak, a po potrebi može potpuno zaustaviti automobil, kao i sustavi za pomoć pri spuštanju na nizbrdici, onaj za zadržavanje vozila u traci, automatsko kočenje...
Kineski SUV ugodno iznenađuje i u vožnji. Ovjes s multilinkom straga čvrsto drži pravac i ne poskakuje na neravninama, a dobro podnosi i nalete na uspornike u gradu. Ponuđen je i izbornik programa vožnje (Eco, Normal, Off- Road, Sport), no nismo primijetili značajniju razliku između ponuđenog. Razliku definitivno čini pogon 4x4 (izvorno prednji, no po potrebi se snaga prebacuje i na stražnje kotače), koji omogućuje hrabrije prolaske kroz zavoje, pa i mogućnost silaska s asfalta, iako treba znati da udaljenost podnice od tla iznosi za SUV relativno skromnih 17 centimetara.
Dobro je i što turbobenzinac karakterizira tih i miran rad, u mjeri da se karakteristično trocilindarsko frktanje čuje samo kad se ozbiljnije nagazi papučica gasa. Osim toga, u potpunosti su zauzdane i vibracije motora, što sve podiže ugodu za upravljačem, za kojim bi se bilo još ljepše smjestiti da ga se barem još za centimetar da namjestiti po dubini.
EuroNCAP nije testirao Atlas Pro, no sudeći prema količini sigurnosne opreme, ali i robusnosti izrade, dojam je da mu teško može pobjeći maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.
Iako međuosovinski razmak nije pretjeran (2,67 m), putnici u drugom redu na raspolaganju imaju raskošan prostor za koljena. sjedala su iznimno udobna, pa i grijana Materijali, izrada, stupanj digitalizacije...
U Atlasu Pro sve navedeno je na iznimno visokoj razini i potpuno konkurentno onome što nude etablirani europski, japanski i korejski konkurenti. Pohvalu zaslužuje i 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom Motor sasvim pristojno surađuje sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom, kojom se upravlja s masivnom, primjereno preciznom ručicom, što nam se čini boljim rješenjem od danas sve zastupljenijih minijaturnih polugica. Pri kretanju se osjeti masa od preko 1,7 tona, no Atlas Pro nije mrtvo puhalo. Do stotke se stiže za 9,9 sekundi, dijelom i zahvaljujući 48-voltnom blagohibridnom sustavu sa starter generatorom i malom litij-ionskom baterijom, dovoljnim da pomogne pri kretanju i tako ponešto pridonese ubrzanju, ali i smanji potrošnju.
Potrošnja, primijetili smo, dosta ovisi o stilu vožnje, no u prosjeku nam se kretala oko 7,5 litara, uz popriličan broj kilometara po gradu. Toliko smo otprilike trošili i na autocesti, gdje nam je izvrsna zvučna izolacija dopuštala da uživamo u glazbi s radija.
Zaključno, Atlas Pro ima niz aduta, a među njima je svakako i cijena. Tko poželi kompaktni SUV s automatskim mjenjačem i pogonom 4x4, na tržištu neće naći ništa povoljnije od 34.990 eura.